تصویر عنوان

قرص عصاره مخمر (مخمر اتولیز شده)

درباره این پروژه

اطلاعات کلی:

مخمرها دارای ترکیبات مختلف و مفیدی می باشد که قبل از استفاده ابتدا آن را در شرایط خاص غیر فعال نموده و خاصیت تخمیر کنندگی آن از بین برده می شود و از آن ماده ای به نام عصاره مخمر تهیه می گردد. در عصاره مخمر انواع اسید های آمینه ، مواد معدنی (حدود 14 نوع مواد معدنی شامل کروم، فسفر،سلنیوم،روی، آهن، مس، کلسیم، منیزیوم، منگنز، پتاسیم و سدیم)، مقدار مناسبی پلی فنل وجود دارد که عصاره مخمر را بعنوان یک ماده مغذی ارزشمند ارائه می نماید. یکی از مواد ارزشمند مخمر بتا گلوکان می ‌باشد که بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی محسوب شده و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. بدلیل حضور طیف وسیعی از مواد مغذی و معدنی و مواد ضروری بدن، عصاره مخمر در تقویت کلی بدن، ایجاد اشتها، کاهش مرگ سلولی بدلیل پیری سلول ها ، تنظیم جذب مواد مورد نیاز سلول ها، کاهش تری گلیسیرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) ، کمک به ترمیم بافت‌های آسیب دیده، تقویت سیستم ایمنی و عصبی، حفظ و بهبود سلامتی پوست و موارد مشابه تاثیر دارد. در تولید این ماده با استفاده از تکنیک های بیوتکنولوژی حجم بالای DNA & RNA موجود درمخمردر حین تولید با استفاده از آنزیم های هیدرولیز کننده حذف گردیده است. قابل ذکراست عصاره مخمر ها و یا قرص های مخمر دارای DNA & RNA بالای بوده که در افزایش آرتریت مفاصل و همچنین تشدید نقرس بسیار تاثیر گذار می باشند. لذا استفاده آن برای افراد دارای اینگونه بیماریها منع شده است. اما درعصاره مخمر تولید شده به روش آنزیمی ، DNA & RNA حذف و استفاده آن برای افراد دارای بیماریهای آرتریت و نقرس بلامانع می باشد. این ماده بدلیل ارزش غذایی بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته و جایگزین خوبی برای مکمل های شیمیائی در نظر گرفته شده است. قابل ذکر است عصاره مخمر بعنوان منبع ویتامین ها B طبیعی در دنیا شناخته شده است و فرآورده های مختلف آن در بازار یافت می شود.

موارد مصرف:

با توجه به مواد مختلف موجود در عصاره مخمر بعنوان یک ترکیب مغذی و اثرات متفاوت آن ، این مواد می توانند بعنوان مکملی جهت تقویت سیستم ایمنی و یا بطور کل در تقویت بدن و ایجاد اشتها و موارد ذکر شده دیگر در منابع مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه ومقدار مصرف:

بعنوان یک مکمل رژیمی و غذایی جهت استفاده مناسب حداقل دو و حداکثر پنج قرص در شبانه روز توصیه می گردد. بهترین زمان مصرف بین دو غذا و یا حداقل یک ساعت قبل و یا بعد از صرف غذا می باشد.

موارد عدم مصرف و نکات ایمنی قابل توصیه :

در مورد کودکان زیر 5 سال بدلیل عدم کامل شدن سیستم گوارشی و تفاوت در سیستم ایمنی نبایستی مورد استفاده قرار قرص مخمرگیرد و می بایستی با پزشک مشورت شود. افراد دارای آلرژی، آسم و بیمارهای کلیوی نبایستی بدون تجویز پزشک معالج استفاده نمایند. در زنان باردار یا شیرده بهتر است زیر نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد. ممانعت استفاده برای افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خیلی ضعیف بوده نیر اعلام گردیده است که باید به آن توجه شود.

شرایط نگهداری و مدت پایداری:

جهت پایداری بیشتر مواد موثره بهتر است در درجه حرارت پائین تر از 30درجه سانتی گراد و همچنین در ظروف دربسته و دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری شود. مدت پایداری در شرایط مطلوب برای قرص های عصاره مخمر ۲ سال پس از تولید در نظر گرفته شده است.

این فرآورده صرفآ مکمل رژیمی-غذائی بوده و جهت تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری نمی باشد.

دسته بندی

مکمل های رژیمی